פרשת תזריע מצורע - יום העצמאות

בס"ד

פרשת תזריע מצורע – יום העצמאות -זה היום עשה ה' נגיע ונשמחה בו.

משפחת ממד הרובע ,הורים ומורים יקרים ותלמידים חביבים,שלום רב וחודש טוב לכולם.

ה' באייר -יום העצמאות

אמר רבי יוחנן "גדול יום קיבוץ גלויות כיום שנבראו בו שמיים וארץ "

שתי אפשרויות להסביר את דבריו של רבי יוחנן

א -הפלא הגדול של עם ישראל שהוגלה מארצו ופוזר בכל קצוות תבל ,והצליח לשמור , על אמונתו,דתו ותורתו,מבלי שנטמע בעמים ובאומות בהם חי. זהו פלא הגדול מבריאת שמיים וארץ.

ב- הפלא של קיבוץ גלויות ,בדברי הנביאים כשעסקו בגאולת ישראל תמיד הזכירו את קיבוץ הגלויות ,חזרת עם ישראל לארצו מכל קצוות תבל ,כדברי ה' בפי הנביא ישעיהו "שאי סביב עיניך וראי, כולם נקבצו באו לך …" וכאמור בתפילה "ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים".

באמת מתמלאים אנו שמחה לראות איך שבים בנים לגבולם , מכל קהילות ישראל בקצווי תבל מגיעים יהודים ארצה,ורק כאן בארץ מרגישים באמת בבית.

בעיצומם של ימי  מגיפת הקורונה , מרגש היה לראות איך ישראלים שטיילו בעולם ,עשו כל מאמץ לשוב לארץ, שיודעים כולם שרק שעם ישראל בארצו זו גאולה אמיתית.

יום הזיכרון לחללי צה"ל -סמוך ליום העצמאות

המשילו חכמים ואמרו :

"משל לאב ובן שהיו מהלכים בדרך ונתייגע הבן.

אמר לאביו : אבא היכן היא המדינה ?

ענה לו : בני, סימן יהיה בידך, אם ראית בית-קברות לפניך,הרי המדינה קרובה לך.

כך הנביא אומר לישראל:אם ראית הצרות שיכסו אתכם -מיד אתם נגאלים

שנאמר – יענך ה' בעת צרה .

השנה בשל הסכנה של ההתקהלות  לא יערכו עצרות זיכרון בבתי הקברות ,ונתייחד עם זכר חיילי ישראל ,מערכת הביטחון,ונפגעי פעולות האיבה, מהבית ,בחיק החוג המשפחתי ,אך החיבוק החם למשפחות השכולות יהיה איתן מתמיד,שאנו יודעים "שבמותם ציוו לנו את החיים" .ונשמרתם …

פרשת השבוע

פרשיות תזריע -מצורע  עוסקות שתיהן במחלת הצרעת , באדם המצורע – זה המוציא שם רע

מחלתו של המצורע היא ,שהוא מספר לשון הרע ,מוציא שם רע ,ובדבריו אלו הוא פוגע בחבירו וגורם לפירוד ולריב בין אדם לחבירו ,בין איש ובין אשתו.ולכן גם עונשו ,בדד ישב.

מעלתו המיוחדת של האדם , הכישרון והמתנה המיוחדת שקבל האדם מאת ה' ,הוא הדיבור , ולכן גם נקראת מדרגת האדם "המדבר",(דומם,צומח,חי,"מדבר").

אך אותו אדם ,במקום להשתמש במתנה זו שקבל מאת ה' , לדיבורים טובים ,לתפילה ,להודיה , ללימוד תורה לעידוד ולהרבות צדק וחסד ,

בא אותו אדם ומשתמש בלשונו לדברים שמפרידים ויוצרים מחלוקת בין בני -אדם ,מה שגרם לחורבן בית המקדש שנחרב בשל שנאת חינם, ובגלל לשון הרע.

וכותב ,מרן החפץ חיים ז"ל בהקדמתו לספרו "חפץ חיים" ,על של הפסוק מתהילים "מי האיש החפץ חיים,אוהב ימים לראות טוב,נצור לשונך מרע ודברך מדבר מרמה …"

שעד שלא נתקן חטא זה של לשון הרע תתעכב הגאולה ,והרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל הנהיג שיהיה לימוד קבוע בישיבה בהלכות לשון הרע .

אני שמח לברך את כולם בברכת חודש טוב ,וחזרה נעימה ובריאה ללמידה ,שעדיין בשלב נעשית מרחוק , וחשוב שיהיה לנו לימוד משמח ומכבד.

שניקח אחריות על דיבורנו הטוב והנעים אחד לשני,מה שיצילנו מן הכעס ומהפגיעה אחד בשני,שכידוע בתקופה זו בשנה בה אנו נמצאים,נהרגו 24 אלף תלמידיו של רבי עקיבא,ומדוע ?

על שלא נהגו כבוד זה בזה.

בהזדמנות זו נודה לצוות המורות והמורים וכמובן למנהלת אביגיל וליוכבד שעומלות רבות ,בחשיבה יצירתית איך להמשיך בלמידה מיטבית ,בתנאים הקיימים.

כ"כ להודות לתלמידנו מכיתה ו נעם אבנשטיין ,שחזר ולמד בזמנו החופשי וייצג את בית הספר בחידון לקראת ליל הסדר ,וכן לאחל הצלחה לתלמיד כיתה ה טל רקובר ,ולתלמיד כיתה ד ,אורי יגל,שלומדים ומתכוננים לייצג את בית-ספרנו בחידון החמ"ד ,שבוע הבא, לאחר שזכו במירב הנקודות בחידון הבית-ספרי שנערך לפני פורים.

שבת שלום

דורון

החידה השבועית – בשיעור משנה במסכת תענית המוקלט בזום ,ונמצא באתר בית הספר,שאלתי

במשנה שלמדנו ,מסכת תענית פרק א , משנה ז ,כתוב ממש בסוף המשנה ,הציטוט מספר שמואל "הלא קציר חיטים היום"

באיזה עוד מקום בתנ"ך, מופיע המושג "קציר חיטים" , נא להביא ציטוט ומראה מקום מדויק,ספר,פרק ופסוק

את התשובות ניתן לשלוח אלי למייל -dorontz@education.gov.il , או בהודעה בסמס -לנייד-0506202936