פרשת וישלח

בס"ד

פרשת וישלח –מאבקו של יעקב לגילוי האמת.

משפחת ממ"ד הרובע,מורים והורים יקרים ותלמידים חביבים

בפרשת וישלח בהמשך לפרשת ויצא , אנו נפגשים עם דמותו של יעקב אבינו

יעקב אבינו נמצא במאבק תמידי

עוד מלידתו נאבק בעשיו מי יצא ראשון,נאבק על הבכורה ועל הברכות,בורח מאחיו המתכנן להורגו,יוצא לגלות מביתו ומארצו,עובד קשה כדי לשאת את רחל לאשה,ומתמודד עם לבן שמרמה אותו ומתנכל לו ולמשפחתו הגדולה-בית ישראל.

בפרשתנו מכין עצמו לדורון לתפילה ולמלחמה עם אחיו ,נאבק עם המלאך עד עלות השחר,ולא עוזבו עד שמקבל את ברכתו,"…לא עוד יעקב יאמר שמך כי אם ישראל ,כי שרית עם אלוהים ועם אנשים ותוכל".

מדוע כל המאבקים האלו ליעקב מבית ומחוץ?

ליעקב אבינו יש את הכישרון המיוחד איך להתהלך בעולם הזה,להאבק ברע שבתוכו,לנצחו ולהשאר שלם,זו תכונתו של יעקב אבינו ותפקידו של עם ישראל בעולם:להאבק ברע ולגלות את הטוב במציאות.

לרמות את הרמאי,זו חכמה אלוקית,להתעקש עם עקשנים – להתאכזר עם אכזרים,זו ישרות מוסרית,אכן דרך המאבק יש בה מכאובים וייסורים ויעקב "צולע על ירכו",אך סופו שיצא שלם "ויבוא יעקב שלם עיר שכם".

הגבורה של יעקב היא הגבורה של סידור החיים .אנו חיים במציאות מסובכת המורכבת מהפכים וניגודים מערבוב של חושך ואור טוב ורע,בלבול גדול של ערכים .גבורתו של יעקב היא המאבק לגילוי האמת בתוך הסיבוכים והקשיים ,להאיר את האמת מתוך הערבוביה והחושך ,"תתן אמת ליעקב".

כאמור ,יעקב ,זה אנחנו עם ישראל,

את הכוחות והחכמה קבל יעקב מהאמונה ומהביטחון בה',ומחינוך שקבל בבית אברהם ושרה ובבית יצחק ורבקה

וכך גם אנו בסיבוכים ובאתגרים בחברה ובמשפחה ובכלל בחיינו,נקבל כוחות מהאמונה ובהליכה  בדרכי האבות ואמהות, דרך של עשיית צדק ומשפט מתוך אמונה ובטחון בה'.

שבת שלום