פרשת לך לך

בס"ד                                                                                                   יא חשוון , תשפ"א

פרשת לך לך- הפגישה עם אברהם אבינו

משפחת ממ"ד הרובע,מורים והורים יקרים ותלמידים חביבים

בפרשה אנו נפגשים עם אברהם אבינו, אבי האומה הישראלית

חז"ל קראו לאברהם אבינו , איתן ,מכיון שהיה איתן בדעתו ואיתן באמונתו כנגד סביבתו.

וכן נקרא אברהם העברי -שכל העולם מעבר אחד,עובדי ע"ז, והוא מעבר אחר מאמין בה'.

הציווי של ה' לאברהם "לך לך" הינו הציווי לכל יהודי,להיות נאמן לדרכו ,לטבעו,לאמונתו,לעמו,ללכת בדרכי האבות והאמהות  ,"לך לך"- פירושו להיות יהודי.

אברהם הוא "העולה החדש" הראשון ,שעוזב את ארצו ומולדתו,את בית אביו ויוצא בציווי האלוהי ללכת לארץ ישראל,שהיא המקום הטבעי לעם ישראל.

בארץ ישראל ה' מברך את אברהם ואת שרה אשתו שהיתה עקרה בבנים

"ויאמר אלוהים אבל שרה אשתך יולדת לך בן וקראת את שמו יצחק והקימותי את בריתי אתו לברית עולם ולזרעו אחריו".

אברהם הוא המחנך הראשון ,בכל מקום הוא קורא בשם ה',ומחבר אנשים לדרך האמונה בה'.

תכונה המייחדת את אברהם  היא פעילותו הרבה ,האחריות שמגלה לחנך את בניו ובני ביתו בדרך ה',שהיא עשיית צדק ומשפט, "כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט".

אברהם הוא איש החסד  הוא מוכן לצאת להלחם ולסכן את חייו להצלת בן אחיו לוט ,אברהם מתגלה כמפקד וכלוחם המגייס את כל כוחותיו,לעשיית חסד עם לוט,על אף העובדה שנפרדו ,אברהם מרגיש את צרתו וכאבו של בן משפחתו, ומרחם עליו להצילו מהשבי.

בהמשך הפרשה מקבל מבטיח ה' לאברהם את ארץ ישראל

"כי את כל הארץ אשר אתה רואה לך אתננה ולזרעך עד עולם",כורת איתו ה' ברית על הארץ.

ובסיום הפרשה מקבל אברהם את הציווי לברית מילה ,"ובן שמונת ימים ימול לכם כל זכר לדורותיכם…" אברהם מקבל את מצוות ברית  המילה כשהוא בן 99 שנה.

שימו לב אברהם הוא אבינו ,אם אנו באמת רוצים להכיר את עצמנו אנו יכולים להתבונן באברהם  אבינו,שכן התכונות של אברהם נמצאות גם אצלנו ועלינו לגלותם

שנזכה ללכת בדרכי האבות והאמהות,באמונה ובאהבה לה' יתברך.

שמחים ומתרגשים לקראת הפגישה עם תלמידי ותלמידות כיתות א-ד ביום ראשון

ומצפים בקרוב לפגוש גם את תלמידי ותלמידות כיתות ה-ו

שבת שלום, דורון.