פרשת חיי שרה

בס"ד

דבר תורה לפרשת חיי שרה –מידות טובות

משפחת ממ"ד הרובע,הורים ומורים יקרים ותלמידים חביבים

בתחילת הפרשה אנו שומעים על מותה של שרה אמנו, אברהם שאהב את שרה מאוד,מחפש עבורה חלקת קבר ראויה,ומוכן לשלם סכום גבוה מאוד לקנותה.זהו חסד של אמת.וזהו הקניין הראשון של עם ישראל בארץ ישראל-ארץ אבותינו.

בהמשך הפרשה אנו קוראים על אליעזר, עבד אברהם ,שיוצא בשליחות אברהם לחפש  אישה לבנו יצחק.

אברהם מצווה את אליעזר שלא יקח אישה ליצחק מבנות הכנעני "ואשביעך בה'…לא תיקח  אישה לבני מבנות הכנעני…כי אל ארצי ואל מולדתי תלך ולקחת אישה לבני ליצחק".

ועוד  מזהיר אותו אברהם  שאם הנערה לא תסכים לבוא לארץ ישראל לא יעזוב יצחק את ארץ ישראל ולא יתחתן עימה "ןיאמר אליו אברהם השמר לך פן תשיב את בני שמה"

ונשאלת השאלה ,בתואל אבי רבקה,ולבן אחיה היו עובדי עבודה זרה,אז מדוע עדיפות בנותיהם  על בנות כנען?

התשובה שבנות ארם היו בעלות מידות טובות,

ובאמת אנו רואים  בפרשה איך "רבקה" עושה חסד בשמחה ובריצה עם אליעזר ועם הגמלים

"ותאמר שתה אדני , ותמהר ותרד כדה על ידה ותשקהו. ותכל להשקותו ותאמר גם לגמליך אשאב עד אם כלו לשתות.ותמהר ותער כדה אל השוקת ותרץ עוד אל הבאר לשאוב ותשאב לכל גמליו"

ללמדנו: בכל מה שנוגע לדעות מקולקלות ואפילו לעבודה זרה,ניתן לשנות ואפשר להשפיע,אבל לתקן מידות רעות,לעצב מחדש ולשנות תכונות אופי רעות המוטבעות באישיות קשה מאוד .

האישה ממנה יבנה ביתו של יצחק חייבת להיות אישה עם מידות טובות

נלמד ממידותיה של שרה אמנו ,אשת החיל,הצדיקה והמאמינה הגדולה שחיה במסירות גדולה עם אברהם שילדה לו את יצחק ורבקה אמנו בעלת המידות הטובות שהמשיכה את דרכה של שרה-שכינה עימה (נר,ברכה בעיסה,ענן )

נחפש דרכים לעשות חסד בשמחה,בבית ,במשפחה,בין החברים ובקהילה

בלב שמח בזריזות ובצניעות, ומתוך חיבור לאבות לאמהות  לארץ ישראל

כל התלמידים מתבקשים ,להביא לבית הספר את קופות הצדקה שחלקנו  ,במסגרת מיזם "קהילה מחבקת משפחה, בקשה להעביר את  הקופות לאביטל בת השירות שתאסןף את הקופות

שבת שלום'