פרשת בראשית

בס"ד                                                                                   

פרשת-בראשית- להתחיל מבראשית להתחדש

משפחת ממ"ד הרובע ,הורים מורים יקרים ותלמידים חביבים.

לאחר ימים נפלאים של התרוממות ועליה רוחנית ,בחודש אלול ובחגי תשרי ,אנו מרגישים התחדשות,מלאים בכוחות להתחיל מחדש, שמחים לשוב לעשיה וללמידה.

בכל שנה ,בשבת זו ,פרשת בראשית ,אנו מתחילים מחדש , נפגשים עם מעשה ה' שברא את העולם בו אנו חיים.

השבוע לפני כששת אלפים שנה, ברא ה' את השמיים ואת הארץ,ששה ימים ושישה לילות היה עסוק ה' בבריאת כל המציאות ,וברא את האדם בצלם אלוהים ,לעבוד ולשמור על הבריאה "לעבדה ולשומרה"

וביום השביעי ברא ה' את יום השבת , "ויברך אלוהים את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו אשר ברא אלוהים לעשות".

ומה עושה ה' לאחר בריאת העולם ? ומה עושה ה' בכל יום ?

התשובה היא שה' מחדש כל מה שברא – הוא מחדש,כאילו בורא מחדש בכל יום ה' "מחדש בטובו בכל יום ,תמיד,מעשה בראשית "

איך ה' עושה זאת ? על-ידי שליחים ,על ידי בני האדם ,דרכנו ,אנחנו כולנו ,ה' ברא את העולם ,ומה שה' ברא אנחנו ממשיכים ,מוסיפים לעשות, מסיימים,משכללים,-מחדשים ,וה' משגיח ומסייע לנו במעשינו.ברכת ה' עלינו.

אנחנו שותפים עם הקב"ה בבניין העולם,וכאשר אנו שותפים אנו שמחים ומתחדשים .

השותפות שלנו גדולים וקטנים ,היא בלימוד התורה,בעבודה,בהשכלה ולימוד החכמה שטבע בבריאה ,בעשיה טובה וישרה, בפיתוחה של הבריאה לתועלת ולטובת בני האדם וכל הנבראים ובכך אנו ממשיכים את הקב"ה שברא הכל לטוב. יפה תלמוד-תורה עם דרך ארץ.

בפרשה אנו יכולים לראות את היחס המיוחד מכל הבריאה שמקבל האדם מה', טיפול אישי ביצירתו "וייצר ה' אלוהים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים "

ובצלם אלוהים בורא את האדם ,יש בנו כבני אדם צלם אלוהים,נשמה המאירה בנו ומאפשרת לנו לבחור בטוב והשכיל ולדעת את הדרך הטובה והישרה ,ולהנהיג את עצמנו ואת העולם.

מצד שני אנו לומדים על חולשתו של האדם ,הנובעת מהחלק הגופני שלו ,האדם אינו מושלם ,יש אפשרות שיטעה,שיחטא,ושיצרו יטה אותו לתאוה ,לקנאה,לכבוד, וה' דורש ממנו להתנהג לפי טבעו הטוב "…המן העץ אשר ציויתיך לבלתי אכל-ממנו אכלת"

ויסוד חשוב נוסף שאנו לומדים מהפרשה ,שתמיד יש אפשרות לתשובה,להתחלה חדשה,"…אם תיטיב שאת"  . יש הדרגתיות,יש התקדמות והשתלמות,ה' לא ברא מציאות מושלמת ולא אדם מושלם,יש לנו תפקיד לקדם את עצמנו ואת המציאות.

אני מאחל לכולנו ,התחלה טובה וחדשה בבריאת ובשמחה

 לקום מחר בבוקר עם שיר חדש בלב, לשיר אותו בכח , לשיר אותו בכאב, לשמוע חלילים ברוח החופשית , ולהתחיל מבראשית….

שבת שלום.